2 kwietnia 2015

Kwiecień W Słowach : Inaczej niż zwykle.

Różowa Klara po raz kolejny ogłosiła akcję "Miesiąc w słowach". Biorę w niej udział. Dziś pierwszy z tematów - Inaczej niż zwykle.



Chciałabym inaczej. Inaczej niż zwykle :
Reagować gdy mój Krystian spokojnym tonem napomina mnie żebym poprawiła to co zrobiłam źle zamiast niepotrzebnie spinać się i być o krok od zrobienia sprzeczki, która prawdopodobnie przerodzi się w kłótnię, psując nam nastrój;
Przyjmować do siebie słowa krytyki, móc puścić obraźliwe słowa mimo uszu i mieć te niemiłe zdania gdzieś głęboko, głęboko;
Odbierać słowa kierowane do mnie, nie wyolbrzymiać i nie przesadzać, nie robić z igły widły;
Podchodzić do spraw. Zrozumieć znaczenie niektórych zadań i wiedzieć, że TO trzeba zrobić, a TAMTO już niekoniecznie;
Zachowywać się. Przestać być tykającą bombą, którą wiele słów może odbezpieczyć, znaleźć wewnętrzny spokój;
Zamilknąć. Ugryźć się w język i poczekać. Przeanalizować w głowie zdania, które chcę powiedzieć. Zamiast ' najpierw powiem, później pomyślę ' pomyśleć i dopiero powiedzieć;
Ufać. Nie powierzać swojego zaufania każdemu kto zrobi na mnie wrażenie ' dobrej ' osoby;
Traktować siebie tak, by umieć docenić swoje ' ja ' z uśmiechem na twarzy;

Jest wiele rzeczy, które chciałabym widzieć inaczej, lecz te są dla mnie najważniejsze. Zmiana siebie na lepsze jest ciężką drogą. Spotykam na niej wiele drogowskazów, które są pomocne, lecz często zwodzą. Widzę wspomnienia na uboczu, które potrafią przyśpieszyć mnie do celu jak i zgubić, dość często szukam powrotu na właściwą drogę. Owiewa mnie wiatr, dodający energii, którą zaraz mi odbiera. Jednakże poddanie się byłoby przyznaniem się do tego, że nie potrafię wykrzesać z siebie tych najlepszych cech, więc prę do przodu z podniesioną głową i próbuję, staram się dojść w końcu do celu. Gdy już będę na mecie, wszystko się opłaci :)


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz