19 maja 2015

I dreamed a dream

Nie miałam okazji oglądać Nędzników, a szkoda. Zamierzam to jak najszybciej nadrobić, chociażby dla usłyszenia piosenki I dreamed a dream w wykonaniu Anny Hathaway. Chciałam dzisiaj usłyszeć jak zaśpiewał Hugh Jackman w Nędznikach i zdecydowałam się jeszcze na odsłuchanie właśnie tej piosenki, która mnie urzekła. Siedziałam ze złączonymi dłońmi przyciśniętymi do ust, przeżywając muzyczną ekstazę. Wiedziałam, że moja ulubiona aktorka ma potencjał, ale dopiero dzisiaj odkryłam jak duży ten potencjał w niej tkwił, przeradzając się w fenomenalny talent. Obiło mi się o uszy, że dostała Oscara za graną rolę, ale nie brałam pod uwagę dlaczego właśnie ona go dostała i nie potrafię zrozumieć, co mnie zatrzymało, żeby nie obejrzeć Nędzników. Zwykle starałam się zobaczyć każdą odegraną przez Annę rolę, ponieważ aktorka skradła moje dziecinne serce grając Mię Thermopolis w Pamiętniku Księżniczki. Człowiek przez całe życie popełnia błędy, przy okazji piąty raz potykając się o te same :)



Piosenka wbiła mnie w fotel powodując chwilowe odpłynięcie. Emocje przelały się przeze mnie zostawiając przygnębienie. Słuchałam, jednocześnie patrząc na Annę, nie mogąc przestać się nadziwić jak znakomicie odegrała swoją rolę, chociażby w tej jednej scenie. Oddanie całej siebie podane na tacy dla słuchającego widza, który rozpływa się nad jej czystym, barwnym głosem przyprawionym bezkresnym smutkiem. Wyśmienicie zagrana śpiewana rola, opływająca w realizm, na moment można zapomnieć, że jest to odegrana scena, a nie jej teraźniejsze przeżycia. Na początku wsłuchiwałam się w melodię, dopiero później zrozumiałam życiowy tekst. Jak często życie, które wyobrażaliśmy sobie inaczej daje w kość, odbiera nam nadzieje, w końcu dobierając się do marzeń, jedynych pozostałych nam ostoi? Bywa, że niektórych burz nie da się przeżyć, one zabiją nasze chęci, pragnienia. Nie wiem jak zakończyła się historia postaci granej przez Annę, ale ten moment jest skargą na dzisiejszy odmienny los, na ludzi, którzy już nie są tacy sami, na niezważający na nic czas. Rzadziej się zdarza w dzisiejszych czasach, by piosenka miała tak ogromną moc przekazu, głębszego sensu, ukrytego znaczenia. Daje czas na przemyślenia nad swoim dotychczasowym życiem, zachęca do doceniania każdego dnia, gdyż nigdy nie wiadomo, co czai się za zakrętem twojej drogi. Wartościowe piosenki jak I dreamed a dream potrafią być wskazówką, drogowskazem, który stoi, byś mógł podjąć słuszną decyzję, jednak pamiętaj, że nawet ta najlepsza droga potrafi wieść do zatracenia.


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz